tisdag 14 juni 2011

The Green Lion Inn.

För ett tag sedan så var jag på besök på detta stället:



Det var min första gång där, och vi var ett gäng från jobbet som stack dit på afterwork. Att sitta med anteckningar och ta en massa bilder kändes därmed tyvärr inte aktuellt. Dock så dracks det en massa gott, och utifrån minnet tänkte jag berätta lite om kvällen.

Det är en väldigt trevlig atmosfär och det råder inga tvivel om att det finns massvis med öl där. Utöver de 40 kranarna så står det gott om flaskor i kylarna, ovanför och bakom bardisken. Man ser allt från Mikkeller Barrel aged 1000 IBU via Sigtuna Ace of spades till Corona och Heineken. Här finns helt enkelt det mesta! Om jag ska säga något negativt så kan jag tycka att de stora TV-skärmarna känns lite fel tillsammans med resten av inredningen, men hade å andra sidan gärna sett en match på TV tillsammans med de trevliga öl de serverar där, så det går kanske på ett ut?

Vad drack jag då?

Mikkeller 10
Southern tier IPA
Fullers London porter
Ocean stout
och Drakens DIPA

Alla på fat. De tre första var riktigt bra medan jag blev lite lätt besviken på de två sista. Minns att jag tyckte Ocean stout var lite tunn i kroppen och att Drakens DIPA fattades något, dock kan den ha blivit orättvist dömd då den dracks mot slutet. Får helt enkelt ge den en andra chans!

Kvällens överraskning var Souther tier IPA. Jag har aldrig druckit något från Southern tier vilket bara gjorde det roligare. Riktigt fruktig, blommig och fräsch IPA som jag faktiskt beställde en andra gång innan vi gick vidare. Väldigt lättdrucken, med andra ord!

Allt som allt en trevlig kväll och ett ställe jag gärna återkommer till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar