söndag 26 juni 2011

Evil twin - Istedgade hipster ale

Efter att ha missat den vid tidigare besök på Ølbutikken fick jag denna gången fatt i Istedgade hipster ale från intressanta Evil Twin. Alla ni som har besökt Ølbutikken och/eller Istedgade i Köpenhamn förstår vad jag menar när jag säger att det känns lite fuffens här och var, låt oss se om det är något fuffens med detta öl!

Utseende: Grumligt orange vätska med smutsvitt skum som lägger sig till ett fint litet lock med lite rester på glaset. Ser aptitligt ut!

Doft: Det som slår igenom mest är en härligt fräsch humledoft. Det är sött, fruktigt och blommigt. Mycket exotisk frukt, tror det är persika jag känner som lyser igenom det andra lite. Lite söt maltdoft finns också där.

Smak: Mjuk och för stilen ganska fyllig öl med mycket exotiska frukter, malt och en lätt beska som sedan sköljs över av ännu mer härlig fruktighet. Det finns lite grapefrukt där också, och en lätt kryddighet i avslutet.

I betyg ger jag detta ölet 3,7 av 5 möjliga. Det är läskande, gott och lättdrucket samtidigt som det bjuds på en hel del spännande smaker. Ett intressant och väldigt prisvärt öl där jag idag ångrar att jag inte köpte 4st för 75 istället för bara en flaska. Ingen wow-upplevelse men ett stabilt öl som jag som sagt gärna hade druckit fler av... Inget fuffens här inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar