torsdag 29 september 2011

Stockholm Beer and Whisky Festival!

Nu sitter jag här en onsdagskväll med en Mikkeller Spontancassis i glaset. Men det är inte ölet det här inlägget handlar om. Om inlägget hade handlat om Spontancassis så hade jag förmodligen beskrivit hur aromen är bärigt fruktig med bra syra, lite stall och tydlig ton av svartvinbär. Jag hade kanske lagt upp en bild på ölet i glaset också.


Men nu handlar det här inlägget om något annat, om än väldigt liknande. När du läser detta är jag antingen på väg till, eller redan på Stockholm Beer and Whisky Festival (förkortas fr.o.m. nu med SBWF). I år firar SBWF 20 år och förväntas knäcka alla tidigare rekord, så att säga att jag ser fram emot evenemanget vore en otroligt stor underdrift.

Att det sedan är mitt första besök, det väger in en hel del det med. Utställare så som Oliver twist, Brill & Co, Cask Sweden, Elixir wine, Galatea, Monks Café, TWC dryckesutbildning, Wicked wine och de flesta svenska bryggerier tillsammans med många, många fler, (Och då nämner jag bara ölmontrarna!) bidrar också till hur mycket jag ser fram emot mässan.


Alla dessa faktorer gör det lätt att förstå varför jag inte fokuserar på att beskriva den underbart lätta och bäriga smaken och det intensivt sura, torra, avslutet efter den tydliga svartvinbärstonen. Så istället för att sätta ett betyg på 4,2 fortsätter jag nu berätta lite om mässan.

Jag kommer vara där torsdagen den 29:e, alltså mässans första dag, men jag stannar i Stockholm tills på söndag. Det är med andra ord möjligt att det blir en andra sväng, för inte lär man hinna med att prova allt på en dag! Det är dessutom inte alls omöjligt att jag kommer besöka lite av Stockholms ölhak, så håll koll på bloggen i veckan för här kommer det hända saker!

Jag har med mig både block, penna och laptop men jag är osäker på hur det kommer bli med tillgång till internet (och tid...) så i värsta fall får ni vänta till på söndag... Men den som väntar på något gott...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar