måndag 5 september 2011

"Say cheese!"

Idag är det söndag, min mor och syster skulle till ikea idag så jag bad om att få lite saker hemkörda. Kanonskönt, eftersom jag hade en mycket trevlig kväll igår med en massa tunga imperial stouts. Bl.a. fick jag hem ett serveringsfat och lite nya hyllor.

Imorgon börjar jag sent, jag har både ost och öl i kylen, och IPA bör som ni vet drickas färsk. Varför inte slå ihop det med det nya fatet och njuta lite?!

Black rooster brewing - The hoptimizer

Två olika gruyère, en chevre, en kittost, en dansk IPA och ett nytt serveringsfat.
Där har vi receptet för en riktigt skön söndag!


Ölen var riktigt bra, och ostarna riktigt goda. Vissa fick stå för sig själv men de båda gruyèreostarna passade utmärkt till IPAn. Ölet i sig var som sagt riktigt bra och har ni möjlighet som hugg en flaska!

2 kommentarer:

  1. Ska dricka min Hoptimizer imorgon tror jag.. Taggad!

    SvaraRadera
  2. Det gör du rätt, både drickandet och taggandet! Hoppas du gillar den!

    SvaraRadera