fredag 8 juli 2011

Shoppingrunda + lite öl!

Igår var åkte jag och flickvännen in till Malmö på shoppingrunda. Vi hade riktigt trevligt och efteråt tyckte jag att vi skulle fira med en öl! Detta hade jag haft i tankarna sedan jag börjat kolla lite mer på Fatkoll.se och sett att Bishops arms både på Gustav och Savoy hade en del riktigt intressanta öl. Jag hade inte tidigare varit på någon av dem, och heller inte använt funktionerna på Fatkoll. Men det blev det alltså ändring på!

Först ut så var vi på bishops vid gustav där det premiärdracks både Malmö Brygghus - Ribban summer ale och Ocean - Summer raspberry wheaten ale. Den senare på cask, dessutom. Ribban summer ale var riktigt uppfriskande och somrig i soliga Malmö även om den inte var någon wow-upplevelse, ungefär vad man förväntar sig av en sommaröl tycker jag. Däremot Ocean föll mig inte alls i smaken, min flickvän tyckte mer om den än vad jag gjorde, och hon dricker inte öl... Jag hade dessutom ganska höga förväntningar på den då jag tyckte det lät väldigt gott, men men...

Jag hade dessutom hoppats på att Amager - Fru Frederiksen skulle finnas kvar, men den var tyvärr slut. Efter sådana nederlag kunde jag inte göra annat än att smita in om bishops savoy i förhoppning om att få prova Dieu du ciel - Aphrodisiaque. Här var min tur större, den fanns! Och jag kan bara säga som såhär: Gillar ni stouts och bor i närheten av malmö så bör ni kika förbi innan den tar slut! Den var verkligen riktigt, riktigt bra! Det bästa jag druckit på ett tag faktiskt.

Man får ju tvunget ha en bild med i inlägget...

Egentligen hade jag tänkt köpa på mig lite öl på Hansacompagniet men det blev lite väl mycket annan shopping, och med de ölen som dracks istället så blev det fantastiskt bra ändå till slut! God öl, gott sällskap, bra shopping och kul att ha besökt två, för mig, nya pubar med väldigt bra utbud, trevlig inredning och trevlig atmosfär. Faktiskt också lite roligt att prova Fatkoll.se i mobilen och uppdatera lite där, något jag tycker att fler borde försöka hinna med att göra på sina pubbesök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar