tisdag 15 november 2011

Nu är det jul igen!

... Kanske inte riktigt, men julölen är hur som helst komna! Jag är väldigt förtjust i julen, så några julölsrecensioner får ni stå ut med. Jag har några stycken undanlagda från förra julen så jag tänkte att jag ska jämföra de med årets upplagor och se vad som har hänt bland annat. Förhoppningsvis får jag tag på ett och annat lite ovanligare julöl också, den som lever får se. Här följer en bild på vad jag plockade på mig i första svängen, även om jag plockade på mig flera flaskor av några sorter.





Recension på någon av dessa lär ni se inom kort!



När jag var och handlade mina julöl så sneglade jag förresten lite efter Carnegie porter 2011, 2010 kom vid ungefär den här tiden i fjol och jag har tänkt ha en liten carnegie-provning så jag väntar ivrigt på årets utgåva. Carnegie portern är ett öl som ofta glöms bort bland alla häftiga lanseringar, vilket jag till viss del kan förstå, men jag tycker den är riktigt trevlig i sin enkelhet och ett helt utmärkt öl för lagringsexperiment. Inte minst för priset, sedan utvecklas den, i mitt tycke, väldigt positivt!

Jag frågade en ur personalen om han visste när årets flaskor skulle komma, så svarade han att han inte kunde säga säkert men att de bunkrar alltid upp med Carnegie porter runt jul då många köper den för att göra julmumma. Jag fick också berättat för mig att den i år skulle vara bryggd på ett nytt ställe och att enligt honom så var lagringspotentialen osäker. Vid snabb sökning hittade jag ingen information om detta.



Har ni information om det så får ni väldigt gärna höra av er till mig via kommentar eller mail!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar