söndag 8 maj 2011

Nils Oscar Hop Yard IPA



Utseende:
Bärnstensfärgad vätska med ett stort, fluffigt vitt skum som sakta sjunker.

Det långsamt sjunkande skummet gav mig tid att läsa lite på etiketten. "Passar utmärkt till grillat kött... ... ... eller i ensamt majestät.". Och i "ensamt majestät" efter en upptagen helg valde jag att dricka den.

Doft: Lätt och fruktigt humlig doft med maltsötma och diverse tropiska frukter. Dadlar sticker ut för mig.




Smak: Smaken påminner ganska mycket om doften, men som väntat även med ett beskt avslut. I mitt tycke är det för stor blandning av smaker utan att något sticker ut. Detta gör ölet lite ointressant, men det är ändå ganska gott. Den är ganska snäll i smaken och jag känner att "ensamt majestät" kanske inte är det bästa. Jag tror det söta och fruktiga i smaken hade gjort sig bra till ganska kryddig mat.

I betyg ger jag detta ölet 3 av 5 möjliga. Bra att ha i kylen om man är sugen på "en öl" (vilket ju händer mer och mer nu när temperaturen börjar stiga) , men inget jag kommer ta fram när jag är ute efter något gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar