måndag 17 oktober 2011

Lökig öl?!

Det är inte ofta jag lägger upp nyheter, faktiskt aldrig tidigare. Och det här ölet bryggdes inför Lökfestivalen i maj på Hawaiianska ön Maui i maj, så detta räknas väl inte heller som en nyhet. Men det är något jag tvunget ville dela med mig av när jag fick höra om det!

Maui Brewing Co, förmodligen mest kända för sin CoCoNut PoTteR och för att de bara säljs i burk, har hur som helst lanserat ett öl med lök. Deras Onion Mild är bryggd med både grillad- och karamelliserad "Maui sweet onion". Denna lök är tydligen lite mildare men framförallt sötare än "vanlig" lök. Utöver det som finns att läsa på ratebeer har jag fått ett utlåtande i stil med: Det är som en väldigt trevlig, lätt, brown ale med en långdragen eftersmak av löken.

Det här skulle jag väldigt gärna prova, tyvärr blir det nog svårt dock. Men det är häftigt med udda öl tycker jag, så om ni något tips på udda öl som är mer lättillgängligt så hör gärna av er!



Jag har förresten varit ute på Österlen i stugan över helgen, då det saknas internet där ute blev det inga inlägg. Förhoppningsvis är jag lite piggare imorgon efter jobb än vad jag är nu och orkar redogöra lite för vad jag druckit och haft för mig.

3 kommentarer: