onsdag 10 augusti 2011

Söndagsprovning!

Hos Kristopher på Kornmalt & Humlekottar kan ni läsa om provningen vi hade i söndags. Jag håller med Kristopher om att det var en riktigt trevlig kväll, och vill även tacka honom som värd. Däremot har jag lite egna betyg, de följer här nedan. Dock anammar jag samma betygsskala, för att göra våra betyg mer lättjämförda.

Nörrebro New York Lager - En väldigt intressant lager som jag önskar fanns på bolaget! 7/10

Hornbeer Summer - Väldigt udda smak och doft, men när man slutade analysera så satt man ändå med en helt ok sommaröl. Men tyvärr inte så mycket mer. 5/10

Xbeeriment Black Force One Burboun - Ett helt fantastiskt öl. Otroligt lycklig över att jag fick tag i en av de 374 flaskor som buteljerades! 9/10

De Struise Pannepot 2009 - Jag är inte speciellt bevandrad vad gäller belgisk öl, men detta ölet bidrar nog till att det blir ändring på det. Likt Kristopher tyckte jag att den doftade lite lätt obehagligt men framförallt udda dock. Men väldigt god i smaken! 7/10

Harviestoun Old Engine Oil - Tyvärr förväntade jag mig större, fylligare och faktiskt bättre. Inte minst pga namnet. 6/10

Maui Coconut Porter - Otroligt kul öl att prova, men tyvärr räckte det inte hela vägen. Häftig kokossmak som blev allt mer påtaglig efterhand. 6/10

Uinta crooked line Labyrinth - Helt underbart öl, jag tror bestämt att jag ska försöka få fatt i en flaska till! 9/10



Allt som allt en riktigt bra kväll med riktigt bra öl och, som alltid med Kristopher, mycket trevligt sällskap! Snart dags igen va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar